fredag 17 februari 2012

Brevlåda

Denna brevlåda har jag haft liggande i flera år med tanke om att dekorera den men inte haft någon plan på hur. Nu fick jag en idé och så här blev resultatet.

























Har tyvärr ingen "före" bild på brevlådan men den är tillverkad i något ljust träslag som jag började med att måla svart och sedan ett par lager med vitt. Sedan gick jag loss med sandpappret. Denna blev mer sandpapprad än vad jag vanligtvis brukar göra men tyckte det var kul att även få fram grundträslaget. Efter det så målade jag texten POST och stämplade dit fjäril och undertexten. Inuti lådan gjorde jag ett decoupage med fjärilar. Den är lackad men är inte gjord för utomhusbruk. Min förhoppning är att alla "brev och sånt" som ligger och dräller här hemma ska få en egen plats!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar