tisdag 3 september 2013

Blöjtårta

Många av mina vänner har fått barn det senaste året och när jag var hemma hos en av dem och hälsade på så fick jag syn på en tårta gjort av blöjor som hon hade fått till sin dotter. Det låter inte så spännande men den var väldigt häftig så när jag skulle hälsa på det senaste tillskottet så gav jag mig på ett försök att göra en egen tårta till den lilla pojken.

Jag klippte ut en cirkel av hård kartong att ha som bottenplatta. Blöjorna rullade jag ihop och satte en gummisnodd runt sedan så placerade jag blöjorna på plattan och knöt fast dem med ett snöre. Samma sak med andra lagret fast lite mindre cirkel. Efter detta så dålde jag snöret med ett brett sidenband och placerade en kaninskallra i toppen, klart!





































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar