torsdag 19 december 2013

Julklappar...

För några år sedan så beslutade vi att inte köpa några julklappar i vår familj (förutom till barnen) och jag var nog drivande i den idén men det betyder inte att jag inte tycker det är kul att köpa julklappar, tvärtom jag älskar det!
Det jag tycker är tråkigt är hysterin att det ska vara ett vist antal julklappar och att det ska dra iväg så i pengar. Jag tycker om idén att köpa en julklapp för ca 50 kr till varje person, då blir det en utmaning att hitta något vettigt eller kanske en plojgrej för de pengarna samtidigt som mottagaren inte behöver älska presenten för det har inte ruinerat givaren. Eller som en arbetskamrat berättade, de gav bara bort saker som de redan hade i hemmet men inte använde.
I vilket fall som helst så blir det ändå en viss del julklappsinköp,  (jag kan inte hålla mig) men det handlar om summor som jag har råd med och eftersom det inte blir så många paket så är det kul att slå in dem med lite extra omsorg.
Årets julklappsinslagning går i natur och rött.










































 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar